Loading Laddar...
 

Köpvillkor

Följande villkor gäller för Lenas Trafikskola EF:s försäljning i Sverige över Internet till konsument.

Lenas Trafikskola EF, Gävlevägen 76, 81132 Sandviken. Organisationsnummer 600802-7523. Telefonnummer 026-25 25 12,
e-post lenastrafikskola@gmail.com

 

Beställning

Beställning av en vara eller tjänst sker på vår hemsida.

Betalning görs i samband med beställningen och med kontokort. Kontokort innebär att du betalar din order direkt via kontokort (Visa eller Mastercard). Vi samarbetar med DIBS Payment Services.

När du beställt och betalat skickar vi en orderbekräftelse till dig.

För att handla måste du vara över 18 år. Är du ännu inte 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få handla. 


Priser

Priserna anges i svenska kronor och inkluderar moms om inget annat anges. Priset på varan/tjänsten är det som anges på webbplatsen på beställningsdagen. Fraktkostnad tillkommer alltid om beställningen avser en vara.

Vi reserverar oss mot uppenbart felaktiga priser. Vi förbehåller oss också rätten att ändra priser och sortiment utan särskilda notiser om detta.


Leverans och frakt

Du får normalt hem dina varor inom 3-6 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning. Vi svarar inte för dröjsmål som beror på hinder utanför vår kontroll (force majeure).

Vi levererar endast inom Sverige.

För varor som inte levereras över Internet tillämpar vi enhetsfrakt på 99 kr per order. Vid avhämtning av varor utgår ingen fraktkostnad. 


Paket som inte hämtas ut

Hämtar du inte ut ditt paket alls, så skickas det tillbaka till oss. Vi tar då ut en avgift på 250 kr för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet. Outlösta varor omfattas normalt inte av ångerrätten. 

 

Ångerrätt/retur

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända och oskadda varor inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket eller, om du beställt en tjänst, ångra ditt köp inom 14 dagar från det att avtalet ingicks. 

För att utnyttja din ångerrätt måste du alltid senast inom 14 dagar från det att du tog emot varan eller ingick avtalet om tjänsten meddela Lenas Trafikskola EF att du vill utnyttja din ångerrätt. Gör du inte detta har du inte längre rätt att ångra ditt köp.

Observera att ångerrätten inte gäller en tjänst om fullgörandet har påbörjats, till exempel om du har öppnat och godkänt villkoren i elevcentralens profil. 

Kostnaden för retur av beställd vara bekostas av dig. Varan/varorna ska returneras till ovan angiven adress. 

Vid retur/ångerköp krävs följesedel, kvitto eller ordernummer.

Retur får inte ske mot postförskott.

Vid transport från oss till dig står vi för ansvaret om varan skadas eller kommer bort under transporten. Vid transport från dig till oss står du för ansvaret av varan. Detta innebär att om varan kommer bort eller skadas under transporten till oss ansvarar du för detta.

Din retur återbetalas med samma betalningsmetod som vid köp. Detta innebär att vi sätter tillbaka köpesumman med avdrag för vår fraktkostnad på samma kort som du använde vid köpet inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur alternativt, om det gäller köp av tjänst, ditt meddelande om att avtalet frånträtts.

 

Avbeställning

Förutsatt att beställning av vara inte skickats iväg har du möjlighet att avbeställa hela eller viss del av beställning av varor genom att kontakta oss per telefon. Gäller avtalet utbildningstjänst tillämpas STR:s praxis angående ersättning och återbetalning vid avbeställning m.m. Du finner denna praxis på www.str.se

Tjänster (avser kurser/utbildningar) anses som påbörjade 7 dagar innan bokat datum, varpå vi förbehåller oss rätten att ta ut 50 % av kurskostnaden i ersättning i det fall du väljer att åberopa din ångerrätt och av-eller ombokar din köpta kurs när det är 7 dagar eller mindre kvar till bokat datum.

 

Behandling av personuppgifter

I samband med att du beställer en vara eller tjänst på vår hemsida godkänner du att Lenas Trafikskola EF registrerar och elektroniskt lagrar de personuppgifter som du lämnar i samband med beställningen. Uppgifterna kommer att användas för administration av din beställning.

 

Reklamation

Lenas Trafikskola EF tillämpar STR:s reklamationspolicy.

Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till ansvarig på trafikskolan. 

Om du inte blir nöjd med trafikskolans hantering har du som elev vid en STR ansluten trafikskola möjlighet att pröva ärendet i STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se/reklamation. Enligt konsumentköplagen (1990:932) och konsumenttjänstlagen (1985:716) gäller att reklamation som huvudregel aldrig kan ske senare än tre år från det att varan har mottagits eller tjänsten har avslutats.

 

Lagval och forum 

Svensk rätt ska tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Skulle det uppstå en tvist mellan parterna som inte kan lösas på plats, kan tvisten prövas i domstol (tingsrätt). Kunden (eleven) kan även vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller
STR:s reklamationsnämnd (gäller endast kunder på en trafikskola ansluten till STR).